inwestycje forum

inwestycje forum



SzukajSzukaj   Użytkownicy   Rejestracja   Wejście
Dzisiaj: 10.12.2025 - 04:21:58
Strony:  1  2  

regulacja dawki paliwa względem powietrza

WiadomośćAutor

Jak w temacie - chciałbym obniżyć spalanie w moim aucie. znalazłem tylko w mojej pompie zamiast dużej nakrętki na imbus jest jakas plastikowa zaślepka. Pytanie brzmi: Czy właśnie w taki sposób się zmniejsza dawkę paliwa względem powietrza ? Czy jest to bezpieczne ? Czy dużo ropy jest w tej pompie czy po odkręceniu nakrętki będę musiał stać z miską czy wystarczy chusteczka lub szmatka ? Rok temu spalanie oscylowało 15-16l /100km oczywiscie cały układ paliwowy został sprawdzony, cisnienie w cylindrach itp... . Regenerowałem pompę wymieniłem końcówki wtrysków, wstawiłem nowy rozrząd spalanie spadło do 10-11l/100km autem jechałem 190km/h na wylocie z B-stoku z którego pochodzę w kierunku Augustowa z 2 pasazerami i bagazem, także auto ma sporo mocy. Niestety ciągle kopciło, ale ostatnio dokręciłem śrubę imbusową w boosterze (dokręciłem prawie do końca jak się dało bo dalej już się gwint kończył i nakrętka (14'stka) spadała, auto ma trochę mniej mocy ale nie kopci przy 1800 ++ obrotów/min. zato kopci przy niskich obrotach szczególnie przy ruszaniu i zmianie biegow puszcza bączki (pedałem gazu delikatnie operuje nie wciskam go do podlogi nawet nie wciskam bardziej niz 1/2).


--------------
1000 postów minęło jak z pejcza strzelił ----------------------------------------------------

kossa

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 1321
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:31
09.05.23 - 12:48:19
Wiadomość # 1
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

Mój na trasie pali 5,6litra prędkością do 120km/h. 4,5 spalił jadąc do 90km/h. W mieście 7,2 do 7,8 ale też potrafi 9,5litra zależy jakie są korki. Wkręcenie śruby regulacyjnej boostera powoduje zwiększenie spalania słabsza moc więc nie opłaca się wkręcać śruby.Przerabialem już to z boosterem mam wykręcony 1,5 obrotu ,spalanie spadło moc większa i przynajmniej można jakiś samochód szybko wyprzedzić.


--------------
W paru słowach, chcę wzmiankować, że na co dzień pomieszkuję w Białymstoku, interesuje mnie fotografia, kocham piłkę nożną, oraz jak przyzwoity człowiek sportowe samochody;)

varpor5

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 79
Rejestracja: 01 sie 2014, 18:07
09.05.23 - 12:55:30
Wiadomość # 2
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

widzisz, u mnie dostaje zaduza dawke paliwa, nadal ma moc na przyspieszenie nie nazekam. w tej chwili podejzewam ze booster nie podaje paliwa ale auto z pompy dostaje odpowiednia dawke aby napedziec turbine. W sumei wlasnie dlatego zalozylem ten temat bo wolal bym przykrecic dawkę na pompie a booster odkrecic.




czy_masz_swiadomosc

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 70
Rejestracja: 08 kwie 2010, 14:59
09.05.23 - 13:06:25
Wiadomość # 3
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

Jeżeli zmniejszysz dawkę początkową to temperatura spalania mieszanki wypali Ci dziury w tłokach sorki nie doczytałem ogarnij booster bo on daje dodatkową dawkę od mniej więcej 1800 rpm a jeżeli ustawisz za dużą dawkę na pompie to dużo ponadnormatywnej wachy spalasz już od jałowych obrotów więc się raczej, moim zdaniem, bardziej opłaca zrobić zawór jak należy


--------------
„Raz w życiu pomyliły mi się kroki i od tego czasu chodzę krzywo.” http://www.deconova.pl/

An-drew

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 2
Rejestracja: 11 kwie 2013, 15:42
09.05.23 - 13:17:12
Wiadomość # 4
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

Ja powiem jak to widze, jak kupilem auto mialo rozwaloną pompe ropy,pompa pewnie była podkecona na maksa. Oddałem auto do warsztatu, w warsztacie wysłali tą pompę do regeneracji, po regeneracji wstawili mi w warsztacie pompe ustawili obroty na biegu jałowym i tyle, pompa jak podejzewam po serwisie wymiianie zuzytych elementow w pompie , nadal ma zbyt duża dawkę ustawioną i chciałbym ją zmniejszyć, a jak zmniejsze to wtedy podkręce booster. Na chwile obecna przestańmy rozmawiać o boosterze tylko powiedzcie mi jak zmniejszyć na pompie dawkę ropy względem podawanego powietrza do garów.




Ice

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 2669
Rejestracja: 06 mar 2008, 21:35
09.05.23 - 13:21:42
Wiadomość # 5
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

jakas solucja ?




fluorek42

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 8:04
09.05.23 - 13:25:17
Wiadomość # 6
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

wzrasta mocno temperatura spalania mieszanki wskutek jej zubożenia, stąd taka teoria. No i dziury nie tylko w tłokach ale i gniazda zaworowe powypala wiadomo, że nie od razu to się stanie, ale jak tak pojeździ trochę to może do tego doprowadzić




adam1505

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 4
Rejestracja: 16 sie 2008, 18:12
09.05.23 - 13:29:48
Wiadomość # 7
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

Ale nie w dieslu, wg twojej teorii to na wolnych obrotach diesel by się chyba stopił. :)


--------------
elektrobebny

szymik

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 94
Rejestracja: 31 maja 2014, 11:42
09.05.23 - 13:34:27
Wiadomość # 8
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

na wolnych obrotach ma tyle powietrza ile potrzebuje więc nie ma problemu z mieszanką moim zdaniem. Na wolnych obrotach turbina pompuje słabo i jeżeli pompa jest ustawiona ok to daje odpowiedni ilość paliwa do powietrza, ale przy modach polegających na zwiększeniu ciśnienia doładowania turbiny trzeba zwiększyć też dawkę na pompie, po to właśnie żeby na wysokich obrotach, kiedy turbo pompuje nie 0,8 ale np. 1,0 mieszanka nie była za uboga.




ziolo

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 78
Rejestracja: 28 sie 2008, 22:31
09.05.23 - 13:45:11
Wiadomość # 9
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza

dobra ale jak zmniejszyc dawkę ropy którą dostaje zanim turbina zczyna działać. Gdyż tak jak pisałem że kopci na niskich obrotach.




neuro

Troll




Statystyka:
Wiadomości: 11
Rejestracja: 30 mar 2010, 12:55
09.05.23 - 13:55:02
Wiadomość # 10
RE: regulacja dawki paliwa względem powietrza
Strony:  1  2  

Wiadomość
Nazwa
Wiadomość

Aby skontaktować się z uczestnikiem, kliknij kropkę obok nazwy

           
   
Administrator zabronił gościom odpowiadać na wiadomości! Aby się zarejestrować, kliknij link: rejestr


Uczestnicy

Forum engine: miniBB 2.0